årsrimmet

Ett år har gått,
sitter här i ett väder väldigt rått.
Mycket har hänt,
underbara människor har jag fått lära känt.
Mycket har hänt i år,
har bland annat fallit en och annan tår,
men också mycket skoj,
vi har åkt båt som vanligt - skepp och hoj!
En stor upplevelse var turkiet,
men också källarskriet,
när vi satt,
ihopkurade likt en katt.
Det var paranormal activity vi tittade på,
kalla kårar längs ryggen gå.

Något annat jag aldrig kommer glömma,
är minnerna från London som jag i mitt hjärta kan gömma.
Där i hjärtat finns mycket annat med,
bla. skolavslutningen som inte skedde enligt sed.
Det var nämligen sista grundskole-gången,
gymnasieval blev nästa sången.
Med mitt val blev jag väldigt nöjd,
och i och med det är min vänskapskrets nu en aning töjd.
Ärligt talat har de första månaderna varit en ren fröjd.
Har en så länge inte blivit kallad till rektorn,
har däremot fullt sexton.

Många vänner,
få bondgårdsdjur jag känner,
mycket dator,
inga skator.
Men både kängru och gasell,
ställs vi för i duell,
som de älskare vi är av djur,
hoppas vi på nyårstur.
Jag mår toppen,
men ska bli vältränad i kroppen.
De finns några små,
som jag stött på,
de kallas motgångar -
men dessa bort jag stångar.

Kameran min håller jag fortfarande kär,
ett nytt objektiv finns snart också där.
Pendeling,
har gett spänning,
för mig är sätt helt nytt,
så verkar läget va också för SL har jag tytt.
Familjen har en ny bil,
som redan fått köra ett antal mil.
Som vanligt,
ofarligt,
till marknader som jag skulle sakna,
precis som jag ledsen på morgonen vakna,
när jag inser att vi inte ska ha rolig grundskole no- lektion,
som tur är är marknad åtmindstone tradition.
Förra året började med gran canaria,
har fortfarande ännu inte seglat bavaria.
Inte mycket fisk på hullingar,
men nytt i släkten: kusintvillingar.

Samanfattat lär detta,
i alla fall mig mätta.
För 2010 har varit ett fantastiskt år,
tack vare att jag fått längre hår.
Skämt åsidor,
nu längtar jag faktiskt till skidor.
För jag har mycket att se fram emot,
detta år ska inte få gå på tok!

Djupare | |
Upp