Kubbkväll

Igår var jag som sagt på Risk2an i Gillinge. Det gick bra! Men det var en procedur att ta sig dit. Inte för att det var svårt men, när man sitter på tunnelbanan och pratar med en god vän man inte träffat på länge, och kommer på sådär i sista sekunden att man ska gå av. Varav den goda vännen hinner av medans en annan åker vidare till nästa station. Haha! Klumpigare får man ju leta efter. Men lite smidigt bytte jag tåg vid nästa hållplats och åkte tillbaka och hann med vår buss ändå. En dubbeldäckad buss. Inte hade jag en aning om att SL körde med dubbeldäckare någonstans. Det var nåt nytt! 
 
Själva halkbanan hade jag nästan högre förväntningar på. Tycker alla överdrivit att "det är det roligaste jag nånsin gjort"... typ. Så spännande var det faktiskt inte. Men att volta kontrollerat i en bil var nyttigt. Och att se krockade bilar med fastspänt bagage vs inte fastspänt. Det ger en en tankeställare... Nu är det gjort i alla fall. Ett steg närmare körkortet! Nästa vecka har jag en lektion inbokad. Då jäklar.
 
På kvällskvisten fick vi finsällskap. Något försenat då värden (jag) satt fast på pendeltåget i över en timme. Men med solsken och hämtmat var det glada miner ändå. De glada minerna övergick eventuellt i lite mer vinnarskalle när kvällen fortsatte med Kubb - men mycket lyckat ändå :)
 
  
 
 
 
 
Upp